Friday, May 12, 2006

茫然

「就咁過左四份之一個人生了。若果冇咁長命的話,可能是三份一,或者二份一個人生添。」
近個多月來,男朋友不止一次跟我談這個。

是的。自從他畢業以來,就像一葉小舟在汪洋中飄蕩,沒有方向,沒有可依靠的地方,更不知道自己在這樣做什麼。每天都是這樣茫茫然不知所以,就像《春田花花同學會》裏鄭中基的一段說話:

Viann:唔...咁太奇怪啦。你冇哂記憶力,咁你既日常生活點過架呢?
鄭中基:都係一樣架啦:起身,著衫,返工…
Viann:點返呀?
鄭中基:搭地鐵囉都係
Viann:咁你點知道向邊個站落車呢?
鄭中基:唔知架…我都係搭到咁上下,見到人地落,我就落架ja…哈哈…
Viann:跟著又去邊呢?
鄭中基:唔…唔知架…咁…d公司通常都向d商業大廈架啦,我咪求其入部(車立),都有人o禁制架啦…哈…
Viann:你…上到公司做咩呀?
鄭中基:唔知架…都係求其搵間入,咁入到去,冇人出聲咯,咁咪搵個位,坐低做野囉。
Viann:d野你識做咩?
鄭中基:唔洗識個噃,問下人就得啦…哈不過原來個個都唔識架…哈哈哈…都係求其打幾個電話,講一埋野,咁樣又食Lunch咯。
Viann:Lunch你又記得?
鄭中基:唔洗記得個喎!肚餓係唔洗記得架嘛。
中醫:D—大—便—點—呀—?
鄭中基:哈係噃,大便都係唔洗記得個噃!……之後咪又跟住d人返工囉。
Viann:唔...咁放左工呢?
鄭中基:飲下野啦…跟住都係返屋企。
Viann:咁你點記得你屋企向邊呀?
鄭中基:唔記得架……都係果d咩軒咩華庭咁啦……我o禁d密碼嘟嘟嘟嘟嘟…求其入到咪得囉。
Viann:哇,你間屋係咪人地架?
鄭中基:咩人唔人地呀…個個都係按左比銀行架啫…入到去隻狗唔咬,咪自己屋企囉……哈哈…咁之後沖個涼,食野,食完野睇陣電視,咪上床訓囉。

說茫然,其實我和他不相伯仲。那種不只是對前路的茫然,是對生命的茫,對生活的茫,裏面潛在著一種對現時生活的不滿,有一種改變現狀的渴求。

現狀,是好工不易找,是要還grant loan,是要供養父母,是要儲錢結婚,說白了,是要滿足Maslow triangle最底層最根本的需要,是要吃喝拉撒睡。

我記起《春田花花同學會》中,麥兜和呀May一段關於「本質」的對話:

May:唔係呀,我係講緊d生活意義呀,本質呀果d野呀。
麥兜:呀...本質d野...
   有次我媽媽帶我去食家鄉雞噃。d雞一打開,你知我啦,手套都唔帶 就去o那雞喎,咁我媽媽就話我啦,你個死仔,手套都唔帶就去o那雞?一陣間o那o那下雞,就話依度痕、果度痕,又用隻o那雞手依度抓、果度抓,抓完抓夠 啦,又走去o那雞。好啦,食食下雞,又話急小便,隻手o那完雞又去o那個本質,o那完個本質又o那雞,第二日,就死死樣咁同我講,「媽媽,我個本質起粒粒 呀!」,咁梗係起粒粒啦,你個死仔,o那完雞唔洗手就去o那本質,同你查藥膏又流哂馬尿噃,「呀...我個本質好那呀!」死唔抵可憐呀你個本質!
May:我唸你講緊果個呢,唔係本質噃。
麥兜:吓?唔係本質咩?我係得呢個 ja噃。

* * *

他自己去看了Match Point。之後,堅持要和我去戲院再看一次。
運氣無疑是這片子的主題,但是,他更要我感受主角的痛苦。
影片講述一個貧苦青年,儲心積慮要結交有錢人,成為乘龍快婿後更平步青雲,背後放棄了他深愛的網球以至他本來的真面目,更親手殺掉自己的情婦,亦是自己最愛的人,背上一生的自責。

他說:「我很像主角。」
我回應:「這很悲哀。」

* * *

我們都想擺脫悲哀的人生,但是,我們壓根兒不知道自己想要什麼。

他說:「實在好諷刺,對左自己廿五年啦,完全唔知自己想要d咩,好似唔識自己咁。自己對左自己廿五年,最唔認識自己既人就係自己。」

我回應:「自己?乜用黎識架咩?」

他茫然。就這樣,我們都過了四份之一的人生。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home