Monday, February 27, 2006

現象

每次在這裏寫一些帶點沉痛味兒的文章,總是零回應。
這是個很有趣的現象。

會看這個blog的人,大部份都知道我的家庭背景。
不回應,為什麼呢?

唔....呢d家事... 唔知會唔會講錯野,hurt到佢ga ma。
又唔知佢會唔會唔想提起,唔開心呢...
咁我同佢又唔係咁熟... 講出黎餞dead air~~
如果我挑起佢d傷心事,佢真係喊起黎對住我訴苦,我都唔知點應佢... 最怕見到人喊ga la~~
唔係唔想關心佢,之不過人地既事無謂八,知道佢唔開心咪算lor,hei,呢d野唔到我o地理既...~

等等等等...

我 有一班感情很好的朋友。去年年初,我們慢慢開始發現這班朋友中間有一位的網上日記愈寫愈灰暗。他與我們相處的時候仍然是談笑風生,甚至比一般人更懂搞 笑,但他的日記卻是愈來愈灰沉,很多很多不快樂的情緒,將近放棄的態度,反映在字裏行間。當然,我們一班朋友都很擔心。於是,大家趁他不在的時候——

喂佢成日咁既樣唔掂個bor...
係啦佢成日扮到冇事咁樣,但係日記寫得咁恐怖...
佢咁cool,點敢問佢喎,我怕佢會覺得我膚淺呀
佢同我地一齊真係完全冇野咁ga~~~
就係咁先驚!佢個樣愈冇野,我地愈唔知佢唸咩
咁點算呀...??
但係點開聲問佢wor~~
佢扮到冇事咁樣,會唔會唔想人問佢ga...

如此這般的討論,可以一直持續10-15分鐘,直到大家講無可講,講黎講去都冇哂新意,才作罷。


「喂,你係咪唔開心?」-->真的這麼難說嗎?

這七個字有什麼問題?

很有問題!說這七個字帶有很大風險,所以我們這麼關心他,我們會在他背後不停討論,我們會經常追看他的網上日記以確保知道他的最新情況,就是不會當面問他!

還不明白嗎?
我 白說了!看見別人的痛苦的時候,我們的心感受到沉重的壓力,我們覺得不舒服,心裏不好過。如果要直接了當的走去問一句「喂,你係咪唔開心呀?」,我們便 可能要面對更多沉重的情緒,心情拉得更低。那種壓力令我們窒息,令我們不知所措,令我們想逃離這種環境。但是,如果我們完全不聞不問的話,又好像顯得我們 很自私,我們也想找一個渠道關心一下這個朋友,於是,我們便在當事人背後互相討論,直到大家都能把心中的憂慮發洩出來,互相幫助大家發現「我們已經做到最 好的了」,然後一同消除心中的罪惡感,再互相認可對方仍是很有愛心的人,並享受隨之而來的平安為止。
還不明白嗎?

「喂,你係咪唔 開心?」這七個字並不難說,我們對負面情緒的一味逃避和過份恐懼才是問題所在。坦白說有誰沒有嘗過失落痛苦的滋味?我們都是流過淚的人。流 過淚的人要了解流淚者的心情有什麼難度?我們的死症在於不斷逃避,死不面對;連別人的痛苦也要急急腳避開。其實,將心比己就是了。痛苦者也只是一個人,和 你有著同樣的情緒,只是期待關心與支持而已!

「喂,你係咪唔開心?」溫柔而勇敢地說出來吧!


p.s. Patrick: 我返到宿舍,睇返個日記先記得你講邊篇日記,所以講電話既時候有d牛頭唔搭馬嘴。sorry,謝謝你既電話ar~

4 Comments:

Blogger 小文 said...

唔。我寫呢篇日記好大膽。唔知會唔會破壞友誼或者激嬲我的一班好友,但這篇是我的真心話。你們是我的好朋友,也是真心話。可以明白嗎?

3:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

原來你唔知我講緊邊篇....
不過唔緊要啦,你冇事就得架喇~

一篇令我經常記住既文篇:

一個普通的朋友從未看過你哭泣;
一個真正的朋友有雙肩讓你的淚水濕盡。

一個普通的朋友不知道你父母的姓氏;
一個真正的朋友有他們的電話在通訊錄上。

一個普通的朋友會帶瓶葡萄酒參加你的派對;一個真正的朋友會早點來幫你準備並且為了幫你打掃而晚點走。

一個普通的朋友討厭你在他睡了後打來;
一個真正的朋友會問為什麼現在才打來。

一個普通的朋友找你談論你的困擾;
一個真正的朋友找你解決你的困擾。

一個普通的朋友對你的羅曼史感到好奇;
一個真正的朋友可以威脅你說出來。

一個普通的朋友在拜訪時,像一個客人一樣;
一個真正的朋友會打開冰箱自己拿東西。

一個普通的朋友在吵架後就認為友誼已經結束;
一個真正的朋友明白當你們還沒打過架就不叫真正的友誼。

一個普通的朋友期望你永遠在他身邊陪他;
一個真正的朋友期望他能永遠陪在你身旁!

10:47 AM  
Blogger Raymond WOO said...

灰色的十二月令我明白到,要期待別人的關心和支持,比期待董建華在你心目中的日子下台,又或打開門收外賣pizza時見到唐英年親自送上更加困難…

所以,要變得快樂,惟有向我學習,把不快樂和憂鬱的心封閉和壓抑,像垃圾一樣埋藏在斷背山,帶著一個假的面具面對你的家人、朋友、同事/同學和你的神。

這樣,會比死好過一點,像現在的我一樣…

12:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

小文, 唔係唔想關心妳, 我日日都有看妳的日記, 但係我自知唔係好掂, 唔夠膽亦唔知可以講甚麼。
但係, 如果妳仲當我係朋友o既話, 咁我都想講一句真心話。
彼此守望, 常存記念。
希望妳唔介意我這個閒人在此胡言亂語。

12:58 AM  

Post a Comment

<< Home